50 Dingen….

Na de eerste twee onderdelen met het ‘Welkom’ en het programma is het nu tijd voor jou om aan de slag te gaan!
ik heb een eerste formulier klaargezet voor je dat je kunt downloaden. Je vindt dit formulier door
hierboven op het tabje ‘Materials’ te klikken.
Het formulier heet ‘Harada-docs-50-dingen-formulier‘.

Het formulier bestaat uit een aantal onderdelen.
Het begint met je ‘Doel in het leven’. Zie dit nog even niet te groot. Probeer hier een doel in te vullen
dat ‘realistisch èn ambitieus’ is. Het mag ècht behoorlijk ambitieus zijn. Maar het moet uiteindelijk wèl
te realiseren zijn. Een doelstelling bijvoorbeeld om de 100meter onder de 5 seconden is héél ambitieus
maar niet realistisch.

Het volgende deel is de ‘naamgever’ van het formulier ’50 dingen formulier’.
Schrijf hier 50 dingen onder elkaar die je òf goed kan, òf waar je trots op bent. Of een combinatie daarvan.
Vijftig lijkt veel…. maar ga er maar eens goed voor zitten. Je zult zien dat er veel is om te noteren.
Mocht je niet genoeg hebben aan 50, schroom dan niet de tabel uit te breiden.

Daarna kun je een lijst maken van mensen die een voorbeeld voor jou zijn. Wie het zijn mag je helemaal
zelf bedenken. Het mogen mensen uit je eigen omgeving zijn, of bekende mensen. Zelfs overleden
mensen kunnen nu jouw voorbeeld zijn.
Noteer ook bij alle mensen waarom juist zij een voorbeeld voor je zijn.

Zie je overeenkomsten tussen je voorbeelden?

In het laatste deel vraag ik je je ‘lijfspreuk’ op te schrijven. Heb je er geen? Wellicht ken je dan een spreuk die
je op dit moment op jou van toepassing vindt. Schrijf die op.

Mijn lijfspreuk?

Do just once what others say you can’t, and you will never pay attention to their limitations again.

Neem je tijd voor het invullen van dit formulier. Het is géén wedstrijd wie het formulier het snelst af heeft.
Noch gaat het er om wie de meeste ‘dingen’ heeft opgeschreven.

Het formulier is bedoeld als voorbereiding op een van de volgende formulieren. En daarbij is het goed alvast
in een -in goed Nederlands- ‘positive state of mind’ te komen. Een van de ‘geheimen’ bij het straks halen
van je doel is je realiseren dàt je al vaak dingen hebt gedaan, of dingen doet, waar je trots op bent.
Deze endorfine-geluks-momentjes zijn straks ook belangrijk als je met je ‘project’ aan de slag gaat.

Ben je helemaal klaar? Bewaar je ingevulde formulier goed! Het is een goed idee een map aan te maken op
je computer met al je Harada zaken…. wellicht heb je dat zelfs al gedaan.

En stuur het daarna via het ‘Assignments’-vak hieronder in.
Als het goed is krijg ik daar een melding van. Aangezien het jouw persoonlijke 50 dingen etc. zijn, is de opdracht
automatisch ‘approved’/ goedgekeurd.
Let op: Zodra je op ‘Upload’ drukt wordt dit onderdeel afgesloten en ga je automatisch naar het volgende onderdeel.

BELANGRIJK: ALLES WAT JE VIA DEZE SITE INLEVERT IS ALLEEN BEDOELD OM JE VOORTGANG TE MONITOREN EN TE KIJKEN OF JE DE METHODE GOED GEBRUIKT. NIETS VAN WAT JE INSTUURT OF UPLOAD ZAL GEDEELD OF VERSPREID WORDEN. DEZE SITE HEEFT VOOR DE TRAINER EEN STRICT BEVEILIGINGSREGIME. IK ALS TRAINER BEN DE ENIGE DIE BIJ HET INGELEVERDE WERK KAN KOMEN.